//=$col1_visible;?>
//=$col1_visible;?>
//=$col1_visible;?>
//=$text05;?>
1. Algemeen
Om goede medische zorg te kunnen verlenen, leggen wij uw contactgegevens en medische gegevens vast. Wij doen dit in lijn met de Wet op de Geneeskundige Behandelovereenkomst (Wgbo) en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (Avg). Dat wil zeggen dat wij uw gegevens alleen gebruiken voor het verlenen van medische zorg en de bijbehorende administratie en dat wij uw gegevens beveiligen tegen inbreuk door derden. Wij bewaren uw gegevens zolang als nodig is voor het verlenen van zorg en zolang de wet ons verplicht om uw gegevens te bewaren. Na deze termijn zullen wij uw gegevens verwijderen. Wij wisselen gegevens uit met andere zorgverleners, zoals huisartsen, apotheken, ziekenhuizen, fysiotherapeuten etc. Dit doen wij via beveiligde systemen en alleen als dit nodig is. Onze medewerkers en huisartsen raadplegen uw gegevens alleen als dat noodzakelijk is voor het uitvoeren van hun taken. Voor uw en onze veiligheid worden camerabeelden van de wachtruimte vastgelegd. Deze beelden worden niet opgenomen. Wij vragen om uw toestemming, voordat we uw medicatiegegevens via het landelijke LSP beschikbaar stellen aan ziekenhuizen en apotheken. Wij hebben ICT-leveranciers ingeschakeld voor het onderhoud en beheer van onze informatievoorziening. Wij hebben deze leveranciers zorgvuldig geselecteerd en met hen duidelijke afspraken gemaakt over geheimhouding en beveiliging. Wanneer het – ondanks onze maatregelen - mocht gebeuren dat derden ongeautoriseerd toegang krijgen tot uw gegevens, dan melden wij dat bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
2. Uw rechten
U heeft recht op inzage in uw gegevens. Wanneer blijkt dat gegevens over u niet kloppen heeft u het recht om deze door ons te laten corrigeren of te laten verwijderen. Hierbij kan het voorkomen dat het niet mogelijk is om (volledig) te voldoen aan een verzoek (bijvoorbeeld als uw inzage leidt tot een inbreuk op de privacy van anderen). Mocht u uw gegevens willen inzien, kunt u hierover contact opnemen met onze Functionaris Gegevensbescherming, A. Oosterloo. Daarnaast is het mogelijk toegang te krijgen via de app Arts op Zak en via de website. Hiervoor dient u eerst een account aan te maken. Voordat we de gegevens koppelen aan het account controleren wij eerst of de aanvraag rechtmatig is en we koppelen daardoor alleen volwassenen en koppelen we alleen accounts aan de gegevens van de eigenaar van dat account. U kunt dus geen account aanvragen voor een ander.
3. Klachten
Als u klachten of complimenten heeft over de wijze waarop wij uw gegevens behandelen, neemt u dan contact op met onze Functionaris Gegevensbescherming, A. Oosterloo. U kunt haar bereiken via het telefoonnummer of e-mailadres, welke staan op onze website. Mocht u er met onze Functionaris Gegevensbescherming niet uitkomen, dan heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Regelement
1. voor onze praktijk is een verantwoordelijke aangesteld die periodiek (eens per jaar) de beveiliging controleert en dit regelement bijhoudt. A. Oosterloo is hiervoor verantwoordelijk
2. Iedere medewerker heeft een eigen inlogcode en uzi pas en dient deze ook te gebruiken en zijn dus persoonlijk. Computer, wanneer ze langer dan 5 minuten niet worden gebruikt, blokkeren, waarna alleen de betreffende medewerker weer kan inloggen. Daarnaast is het pand beveiligd met een alarm die na sluiting erop gaat.
3. wanneer iemand vertrekt, niet meer werknemer is, wordt het wachtwoord/account verwijderd. Anne Oosterloo neemt daarvoor contact op met Cobbler. Sleutels worden weer teruggenomen.
4. geheimhoudingsverklaringen zijn getekend door alle medewerkers. Hierin staat dat de medewerkers, die ook al onder geheimhoudingsplicht van de arts vallen, nog eens expliciet vastleggen dat ze zich daaraan houden.
5. we hebben een overzicht van alle computers, informatie dragers. Als een van deze wordt vervangen, wissen we allen privacy gevoelige informatie van deze informatiedragers.
6. voor problemen met ICT, hebben we een service dienst via Cobbler (of direct HIS gerelateerd: CGM) welke, mocht het nodig zijn, 24 uur per dag bereikbaar is.
7. De computers worden 2x per jaar bijgewerkt, geupdate en de virusscanner en firewall ververst.
8. de verbinding naar de kpn zorg cloud verloopt via een beveiligde lijn. Daarnaast zijn de thuiswerkplekken via ezorg (dus ook beveiligd)
9. De server staat in een aparte ruimte en is niet vrij toegankelijk. Bovendien is deze ruimte afgesloten via slot en wanneer we niet aanwezig zijn, via het alarm.
10. Er is een contract voor onderhoud 2x per jaar. Hierdoor blijft de ICT up to date
11. Met alle partijen (CGM en Cobbler) zijn verwerkersovereenkomsten gemaakt
12. Informatie moet 15 jaar bewaard worden. Alles wat we nog in papieren vorm hebben wordt na 15 jaar vernietigd. Daarnaast zorgen we dat we zoveel mogelijk digitaliseren, omdat dan de controle op privacy eenduidiger is.